PROJE ADI: Okulumda Mutluyum
Proje Ortakları: Halil İbrahim TOPBAŞ
Proje Dili: Türkçe
Yaş Aralığı:6-25
Konular: Özel ihtiyaçlar Eğitimi-İlköğretim Okulu Konuları-Beden Eğitimi-Bilişim-Teknoloji
Proje Hakkında
Özel gereksinimli ve çocuklarımız ve ailelerinin en büyük problemlerinden birisi de sosyal hayatlarının toplum içerisinde kısıtlı olmasıdır. Çocuklarıyla sosyal aktivitelerin içerisinde yer almak onlar için aşılması zor bir durum olmaktadır. Bunula beraber, toplumsal baskı da ailelerin sosyal yaşamdan kısıtlamalarına sebep olmaktadır.
Özel gereksinimli öğrencilerimizin müfredatında yer alan Toplumsal Uyum dersinin amaçlarını ailelerin de katılımıyla gerçekleştirerek öğrencilerin sosyal hayat(Sinemaya gitme, alışveriş yapma,lunapark,restauranta gitme, pikniğe gitme,el sanatları vb.)içerisinde rahatlıkla yer alabileceği bir okul-aile ve öğrenci kültürü oluşturmak istiyoruz.
Hedefler
1- Özel gereksinimli öğrencilerin okul kültürünü geliştirerek; okula bağlılıklarını arttırmak,
2- Projemiz sonunda farklı müfredatlar arasında işbirliği yaparak özel ihtiyaçlara sahip öğrencilerimizin sosyal faaliyetlerde yer almalarını sağlamak
3- Eğitim öğretim hedeflerine, öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına uygun olarak seçilen faaliyetlerle öğrencilerimizin ve ailelerinin birlikte zaman gerçekleştirerek birlikte zaman geçirmelerini sağlamak.
4- Öğrencilerimizin; bireysel, grup ve aileleri ile katılacakları faaliyetler sonunda fiziksel, kişisel, sosyal ve duyusal açıdan olumlu etkilenmeleri hedeflenmektedir.
Çalışma Süreci
Projemiz 6 aylık bir proje olup her proje ortağı aynı derecede sorumluluk alacaktır. Her ayın ilk haftasında yapılacak faaliyetler ortaklara duyurulacaktır. İlgili ayın son haftasında faaliyet videoları Youtube sayfasına yüklenecektir.
Ocak- Proje ile ilgili tanışma toplantısı.Proje ortakları tarafından okulları ve öğrencileri hakkında diğer ortaklara bilgilendirme sunumu.
Şubat- Her ortağın bir Padlet oluşturması. Poster çalışması
Mart-Öğrencilerimizin ailelerinin katılımıyla okul içerisinde ortak bir faaliyet gerçekleştirilmesi
Nisan-23 Nisan Ulusal Egemenlik Ve Çocuk Bayramı'na uygun sınıf içi pano oluşturma,boyama,şarkılar öğretilmesi,rontlar,halk oyunları vb faaliyetler gerçekleştirilmesi,
Mayıs-Her proje ortağının Öğrencilerin ailelerinin katılımı ile piknik,sinema,lunapark,gezi vb düzenlenmesi. Engelliler Haftası Sportif etkiniklerine okul öğrencilerinin katılımının sağlanması
Haziran-Her proje ortağının öğrencileri ile proje süresince gerçekleştirdiği faaliyetleri sunum haline getirmesi.Her Okulun eTwinning panosu oluşturması ve çalışmaların okul web sayfasında paylaşımı.Proje memnuniyet anketi düzenlenmesi
Beklentiler
1- Farklı müfredata sahip ders konularının projeyle ilişkilendirilerek her öğrencinin bireysel ihtiyaçlarının karşılanması, okulu sevmesi, öğrencilerin sosyal becerilerinin geliştirilmesi beklenmektedir.
2- Ayrıca Özel Gereksinimli öğrenciye sahip ailelerin çocuklarıyla kaliteli vakit geçirerek,ailelerin ve okulun birliktelik bağının güçlendirilmesi